USD |3.4967 RON EUR |4.4209 RON CHF |3.6645 RON HUF |0.014325 RON Valabil 24 octombrie 2014

Logo history Citroen - Istoria emblemei Citroen

Sageata dubla Citroen ce se regaseste in fiecare logo Citroen are o istorie fascinanta.

Fondatorul marcii, Andre Citroen, era fascinat de angrenajele de lemn cu dinti elicoidale, produse de un inventator polonez si partener de afaceri a lui Andre Citroen, el decida sa le produca din otel, a cumparat licenta si deschide o fabrica in  St Denis, Franta. Aceasta afacere, Engrenages Citroën, aduce profituri considerabile, de mentionat este faptul ca aceste angrenaje, produse de Citroen, au fost folosite si pe vasul Titanic.

Emblema fabricii si mai tarziu al brandului Citroen reprezinta doi dinti stilizati si "decupati" de pe aceste angrenaje.

1919-Incepe productia de automobile, primul model este Type A, putem sa observam si prima emblema Citroen,  logo octogonal cu sageti argintii sau aurii pe fond albastru, in partea de sus a radiatorului.

 

 

1932-Aparitia sagetii duble pe intreaga grila a radiatorului

 

 

 

 

1934-Apare Citroen Traction Avant, Designerul dispune, intr-adevar, de o suprafata considerabila pentru a decora un radiator impozant, acest designer era Flaminio Bertoni. Putem sa observam si un logo mai rar intalnit, in acest logo observam o labada cea ce simbolizeaza "Le Moteur Flottant".

 

1949-Aparitia unui nou logo odata cu lansarea modelului 2 CV, cu sageata dubla amplasata intr-un cadru oval, situat pe grila radiatorului. Cadrul oval dispare in anul 1954 –ramane doar sageata dubla.

 

 

1955-Lansarea modelului DS 19, cu o mica sageata dubla aurie sau argintie, prezenta doar pe profilul posterior al autovehiculului.

 

 

 

1973-La "Raliul National Citroen" putem sa observam acest logo.

 

 

 

 

Anii '80 observam o tendinta de reducerea marimilor emblemei. exemplu este modelul Citroen BX.
1985-Schimba culorile preferate ale lui Andre Citroen, galben si albastru, in rosu si alb. Conducerea Citroen anunta noul logo al companiei.

 

La sfarsitul anilor '90 inceputul sec. 21 observam o usoara crestere in marimea emblemei Citroen.
2004-2005-Odata cu aparitia modelelor C4, C5, C6 observam ca emblema Citroen se imbina cu grila frontala.

 

 

2009-Citroen sarbatoreste 90 de ani de la infiintare oferindu-si drept cadou un nou logo.
Noul logo al companiei este prezentata in data in care s-a nascut fondatorul companiei, Andre Citroen. Designul apartine firmei Landor si prezinta noile tendinte din lumea emblemelor auto tridimensionale. Citroen schimba infatisarea. Sagetile (chevroanele) ies in relief, dobandesc forta. Scrisul Citroen isi pastreaza culoarea traditionala rosie, ca o punte intre istorie si viitor. Ambele, reunite, reprezinta identitatea Marcii, subliniand redobandirea increderii Citroen in valorile si ambitiile sale.

Pe 5 februarie 2009 este prezentat la Geneva Motor Show, un concept al legendarului DS. Cu toate ca nu infatiseaza aproape deloc DS-ul din '55, este o masina frumoasa. Francezii s-au gandit, ca daca reinvie o legenda, ce-ar fi sa ii creem si o emblema pe masura, si asa au ajuns la designul emblemi alaturate, care releva foarte mult logoul anterior al companiei, in sensul ca am putea vedea in emblema trei sageti dou orientate spre dreapta si una spre stanga. Una dintre sagetile orientate spre dreapta, este de fapt un triunghi, care formeaza litera 'D', iar celelate doua formeaza litra 'S'.

sursa: citroen.com si clubc4.ro

Publicitate







Publicitate