USD |3.5098 RON EUR |4.4139 RON CHF |3.6583 RON HUF |0.014373 RON Valabil 1 noiembrie 2014

Logo history Mercedes / Evolutia emblemei Mercedes

Inventarea automobilului in anii 1880 i-a inspirat pe Gottlieb Daimler si pe Karl Benz, independent unul de celalalt, sa devina pionieri ai acestei noi forme de transport. Amandoi si-au lansat proiectele cu sprijinul financiar al unor sponsori in Manheim, Germania. Benz a fondat Benz & Cie in octombrie 1883, iar Daimler Motoren-Gesellschaft (DMG) s-a infiintat in noiembrie 1890. Ambele companii au folosit numele fondatorilor sub forma de text ca marca, in locul simbolurilor, sau al unor marci  inventate.




1902-1903 Mercedes/Benz Logo

In 1902 apare primul logo Mercedes, un scris caligrafic cu font crescator pana la "CE" iar apoi descrescator pana la finalul numelui. Acest text era incadrat intr-un oval de culoare neagra. Acest logo a fost folosit pana in anul 1909 cand a fost inlocuit cu o stea in 3 colturi. Un an mai tarziu, in 1903 apare primul logo Benz sub forma de roata dintata in interiorul careia era scris "Original Benz Eingets. Schutzmarke", folosit de asemenea pana in anul 1909.

1909 - Benz Logo

Benz a folosit ca simbol o rotita dintata (cu) angrenaj in 1903, dar a inlocuit-o in 1909 cu o coroana de lauri care inconjura numele Benz. Insa pana la finele secolului, DMG a lansat o marca cu totul noua pentru produsele sale: Mercedes. Mercedes (cuvant spaniol care inseamna “gratie”) era numele fiicei omului de afaceri australian Emil Jellinek, care se nascuse in 1889. In 1897 acesta l-a vizitat pe Daimler la noua sa fabrica din Cannastatt pentru a comanda o masina noua, iar in anul urmator a mai comandat doua exemplare mai rapide Daimler Phoenix – cele mai rapide masini cu patru cilindri din lume. In curand Jellinek a inceput sa promoveze si sa vanda produsele DMG prietenilor mai instariti si partenerilor de afaceri. Pana in 1900 comandase deja peste 50 de autovehicule si a inscris masini Daimler la curse cum ar fi evenimentul de la Nisa, unde a concurat sub numele „Monsieur Mercedes”. Jellinek a devenit un personaj atat de influent pentru Daimler, incat in aprilie 1900 compania a fost de acord sa ii permita sa-si vanda masinile sub numele Mercedes. Vanzarile au luat o asemenea amploare, incat pana in luna septembrie numele Mercedes a fost inregistrat ca marca pentru toate masinile Daimler. Un an mai tarzie, Jellinek insusi si-a schimbat in mod oficial numele in Emil Jellinek-Mercedes, comentand poznas ca  „este probabil pentru prima data cand tatal ia numele fiicei”.

1909 Mercedes Logo

In ciuda succesului in vanzari, companiei DMG ii  lipsea in continuare o marca care sa o caracterizeze. Pana cand, Paul si Adolf Daimler, cei doi fii ai fondatorului comapaniei, care se ocupau de afacere la momentul acela, si-au amintit ca tatal lor a folosit odata ca simbol o stea, pe vremea cand lucra, intre 1872 si 1881, ca director tehnic la fabrica de motoare Deutz. O data, chiar a desenat o stea deasupra casei sale pe o vedere cu Cologne si Deutz, si i-a scris sotiei ca acea stea va straluci intr-o zi deasupra propriei sale fabrici pentru a simboliza prosperitatea. Astfel, in iunie 1909, atat steaua cu trei cat si cea cu patru colturi au fost inregistrate ca marci, desi numai cea cu trei colturi a fost folosita drept simbol al companiei. Aceasta trebuia sa reprezinte ambitia tripartita a lui Daimler, legata de puterea motorizata pe sol, pe apa si in aer.

1916 - Mercedes Logo

Din 1910 steaua a inceput sa apara ca o caracteristica de design pe masca de radiator, fie in centru, in partea de sus, sau  din 1912, de cand masinile au inceput sa aiba masca de radiator in forma de V, pe ambele profile. Insa au urmat curand o serie de modificari. In 1916 colturile au fost inconjurate de un cerc, in care au fost incorporate patru stele mai mici si cuvantul „Mercedes”, sau uneori numele fabricilor DMG de la Untertürkheim sau Berlin-Marienfelde. In aceasta perioada o stea tri-dimensionala intr-un cerc a devenit simbolul impresionant de pe masca de radiator, care a ramas in mare neschimbata ca forma la masinile Mercedes-Benz de astazi. In noiembrie 1921 DMG  a facut cerere pentru  a patenta orice variatie a marcii sale, atat de usor de recunoscut, care a fost inregistrata in august 1923.

1926 - Mercedes Benz Logo

Daimler si Benz, cei mai vechi producatori de motoare de pe planeta, au fuzionat in iunie 1926, formand Daimler-Benz AG. Produsele companiei au fost redenumite Mercedes-Benz. Simbolul stelei cu trei colturi a ramas in continuare neschimbat, insa emblema noii companii a imbinat steaua Mercedes cu laurii Benz. Steaua se afla in relief, din email alb,  pe un fond argintiu incarcat, inconjurata de un inel exterior de un albastru profund, pe care scria Mecedes in partea de sus si Benz pa partea de jos, iar cele doua nume sunt separate de doua crengute de lauri.

1933 - Mercedes Benz Logo

 O a treia versiune a marcii este o stea mare, cromata  in relief, pentru prima data parte componenta a grilajului radiatorului la frumosul model sport 300SL Gullwing, in 1952. Aceste versiuni ale stelei cu trei colturi nu s-au prea schimbat de atunci. Ceea ce s-a modificat totusi, sunt combinatiile in care apar. Clasa C din 1986 a marcat finalul practicii de a afisa atat simbolul cat si emblema pe traditionalele limuzine Mercedes-Benz: acum acestea au doar simbolul stelei cu trei colturi. Modelele sport au emblema si radiatorul decorat, insa nu apare simbolul, iar modelele mai mici, de familie, cum sunt cele din Clasa A nu au decat radiatorul decorat. 

1989 - Logo Mercedes Benz

Incepand cu anul 1989, toate modelele aparute sub marca Mercedes-Benz foloseau un logo asemanator cu cel din 1933, doar putin mai mic si restilizat. Acest logo era folosit si in forma mare, plasat pe grila frontala, sau pozitionat la marginea capotei, aproape de grila. Este foarte posibil sa vedem acest ornament multi ani de acum incolo stralucind pe noile modele Mercedes Benz.



publicitate

Publicitate







Publicitate