USD |3.4929 RON EUR |4.4236 RON CHF |3.6654 RON HUF |0.014381 RON Valabil 23 octombrie 2014

Logo History Peugeot - Evolutia embelemi Peugeot

Peugeot este un producator de automobile si autoutilitare, facand parte din grupul PSA Peugeot-Citroen. De asemena Peugeot este al doilea cel mai mare producartor de automobile din Europa, dupa Volkswagen.

Imaginea vizuala a brandului este figurata de leul ridicat pe doua picioare, in pozitie de atac. Acesta este prezent si pe steagul regiunii franceze Franche-Comté, care de altfel este locul de origine a familiei Peugeot.

1847

Primul logo Peugeot a aparut in periada cand acestia realizau lame pentru fierastraie si produse de otelarie. Acesta simboliza trei dintre calitatile fierastraielor produse de Peugeot: duritatea dintilor, flexibilitatea lamei si viteza taierii. In 1850, leul este plasat alaturi de denumirea firmei "Peugeot Bros". In 1858 logoul este inregistrat si continua a fi folosit pentru imaginea companiei o perioada lunga de timp.




1889

Anul 1889 este unul marcant pentru producatorul francez, datorita faptului ca atunci a avut loc lansarea primului vehicul sub brandul Peugeot. Acesta a fost un triciclu, proiectat de Armand Peugeot in colaborare cu Leon Serpollet, un expert in motoare pe abur. Acest leu mai exista si astazi, fiind prezent pe unele biciclete. Pentru primele masini produse de Peugeot, intre 1890 si 1905, Armand, fondatorul Automobiles Peugeot, a ales sa nu folosesca leul ci cuvintele "Automobiles Peugeot" amplasate pe radiatoarele masinilor. Pentru masinile produse intre 1905 si 1915, de catre Peugeot Bros, a fost folosit ca logo profilul unui leu.

1910

Productia bicicletelor si constructie a automobilelor au fost impreunate sub o noua companie "Automobiles et Cycles Peugeot", iar pentru identificare a fost cuvantul PEUGEOT. In acesta perioada au mai aparut doi "lei": leul Baudichon (1923) si leul Marx (1925), numiti dupa sculptorii care i-au realizat, doar pe anumite modele Peugeot. In 1933, apare pe capota modelero produse un logoul, care a iceput sa se apropie tot mai mult de forma sa de astazi.

1948

Pe modelul 203 apare leul heraldic reprezentat ridicat pe picioarele din spate, in aceeasi postura ca si leul de pe emblema regiunii Franche-Comté, locul de origine al afacerii Peugeot.

1964

Dupa schimbarea statutului judiciar in societate pe actiuni si a denumirea in Peugeot S.A., brandul isi schimbat logo-ul, mentinand capul de leu, care a fost incadrat intr-un triunghi cu laturile arcuite, iar deasupra capuilui aparea cuvantul Peugeot. Dupa trei ani, capului leului este restilizat si incadrat intr-un patrat. Concomitent apare din nou leul heraldic, ridicat pe membrele posterioare.

1976

In 1976 dupa formarea compania pe actiuni PSA Peugeot-Citroen, dupa preluarea in totalitate a Citroen de catre Peugeot, mai apoi in grupul PSA a intrat si divizia europeana Chrysler, pentru a-si consolida imaginea, Peugeot a inceput sa foloseasca doar leul heraldic, care a fost restilizat, primind un design mai rafinat. Acesta a fost numit "Lion fil".




1998

Logoul Peugeot este schimbat din nou, noul logo are menirea de a simboliza trei lucruri, putere si echilibru, asigurate de aducerea picioarelor la aclasi nivel si viziune pe termen lung, inspirata de ochii albastri ai leului. Intreg leul are acum o suprafata metalizata si un design nou, acesta asiguranta trei dintre calitatiel brandului, siguranta, dinamism si estetica).

2002

In 2002 este creat asa numitul "Blue Brand", logo-ul sufera noi schimbari, dar nu majore. De asemenea si acesta este redat in intregime si metalizat, cu albastrul insotit de negru, pentru a reda umbra leului. Pentru ca unitatea creeaza putere, numele brandului este inclus in patratul albastru.

2010

Peugeot a prezentat la implinirea a 100 de ani de la fabricarea primei masini, o sigla moderna care duce mai departe imaginea "Leului din Sochaux". Nu este vorba de o modificare radicala, ci mai degraba de o retusare a clasicului leu din sigla producatorului din Sochaux. Conform Peugeot, noua sigla a fost realizata pornind de la noul slogan - Motion and Emotion.




PUBLICITATE




Publicitate







Publicitate